5 lucruri care mă enervează la Universitatea din București

pop_art_cartoon_ginger_woman_tearing_hair_out_-_154569740__medium_4x3Scriu articolul asta pentru că nu pot citi, nu pot face altceva deoarece-mi bubuie-n cap muzica pe care o ascultă vecina mea din cămin, la maximum, ca de obicei, și nu mă pot concentra.   Încercând să găsesc soluții pentru a evita o zi prostă, mi-au venit în minte, de fapt, chiar mai multe lucruri care mă calcă pe nervi și cu care am dat nas în nas în ultimele săptămâni. Universitatea din București are și părțile ei bune, nu vreau să descurajez pe nimeni, însă există unele lucruri de care am parte în fiecare zi și care-mi fac părul măciucă atunci când mă lovesc de ele.

Ce urăsc cel mai tare la Universitatea din București?

  1. Haosul, dezorganizarea din fiecare facultate, din fiecare colț al Universității. De la secretariatul facultății, până la secretariatul Rectoratului, biroul Erasmus, toate sunt într-o mare dezorganizare. E nevoie de curier pentru a trimite niște foi de la Universitate la Facultatea de Drept, e nevoie să trimiți mii și sute de mail-uri pentru ca profesorii  și secretarele să-ți răspundă, trebuie să vii de acasă înarmat cu multă răbdare dacă ai ceva de rezolvat cu ele, indiferent din ce departament sunt. În doi ani și jumătate de facultate am întâlnit doar 2 secretare drăguțe și răbdătoare.
  2. Se renovează în timpul facultății. La cămin ți-e mai mare dragul să te trezești la 8 dimineața din cauza bormașinii, dar ți-e și mai mare dragul când tot ce se repară azi  se strică mâine.  Și de fiecare dată trebuie să cureți praful și bucățile de chestii lăsate de muncitori în cameră. Din nefericire, nu avem suficiente Ane pe care să le zidim într-un amărât de perete, ca să nu pice faianța sau, mai rău, să nu pice ușa proaspăt „pusă”. Dar e și mai distractiv atunci când ai de dat un examen și pe holul facultății muncitorii amestecă vopseaua lavabilă, dau găuri cu bormașina, bat cuie etc.
  3. Sunt profesori care trebuiau să iasă de mult timp la pensie, dar care încă mai predau și pe care nu-i auzi nici măcar stând în prima bancă, în fața lor. Pe deasupra, predau aceleași cursuri de sute de mii de ani, încât le știu pe de rost.
  4. Regulile sunt făcute să fie în cămine, iar paznicii sunt atenți la telenovele/filme, numai la ce se întâmplă în cămin nu. Se ascultă muzică toată noaptea, la maximum,  se cântă, au loc bătăi și paznicii nu știu nimic, nu iau atitudine. Nu mă deranjeză o petrecere o dată la o perioadă de timp, dar devine enervat să nu poți dormi câteva nopți și zile la rând, pentru că cineva care chef de petreceri tot timpul.
  5. Vorbind de cămine, mă enervează la culme și starea deplorabilă a camerelor. Bineînțeles, e vina studenților, dar dacă ar fi un alt sistem de primire și predare a camerelor, poate nu le-ar mai lăsa fiecare cum vrea. Să fie ca la hotel: să existe o persoană care să controleze camerele după ce studenții predau cheile, iar cei ce nu lasă camerele în ordine să nu mai aibă dreptul la loc în cămin.

Mai sunt și alte lucruri cu care nu prea sunt de acord, dar astea sunt cele care-mi stau în gât de fiecare dată. Sper că mai există și alți studenți cu asemenea pitici pe creier și că nu sunt singura care e nemulțumită de condițiile Universității. Când o să am o dispoziție bună, poate o să scriu și un articol despre părțile pozitive. Până atunci, pe voi ce vă nemulțumește? 🙂

Lasă un răspuns

