Lansare de carte – „Mihai I, utimul rege al românilor”

978-973-50-5236-2.jpg

Am fost sâmbătă la librăria Humanitas Cișmigiu, unde a avut loc lansarea cărții „Mihai I, ultimul rege al românilor”. Nu mai fusesem de mult timp la o lansare de carte și, cum m-am tot „împiedicat” pe Facebook de acest eveniment, am zis să merg. Am întârziat câteva minute (max. 10), iar când am ajuns, actrița Dorina Chiriac citea un fragment din finalul cărții,în care era descris, cu multe detalii de cadru și atmosferă, momentul în care regele Mihai I este silit să abdice, iar comuniștii preiau puterea, după care, împreună cu Regina Mamă, este nevoit să părăsească țara și să meargă în Elveția.

Sinceră să fiu, nu am citit nicio carte scrisă de Tatiana Niculescu Bran; nici măcar n-am răsfoit una când intram în vreo librărie și rușine să-mi fie! Rușine să-mi fie pentru că am fost fermecată de cele câteva fragmente citite în timpul lansării de către Dorina Chiriac și Ana Barton și poate aș fi citit-o de mai mult timp dacă n-aș fi ocolit-o în librărie.

Nu sunt critic literar, nu mă pricep la asta.  Atunci când vorbesc despre o carte, spun doar ceea ce mi-a plăcut mie la ea, ceea ce m-a atins atunci când am trecut informațiile prin filtrele gândirii și sufletului meu. Cum încă nu am intrat în posesia ei și nu o s-o fac prea curând, pentru că trebuie să mă ocup de lecturile pentru licență, în cazul acestei cărți nu spun decât că m-au impresionat fragmentele și felul în care vorbeau despre ea Ana Barton și Lidia Bodea.

Lidia Bodea a spus că această carte „ține loc de manual de istorie”, ba poate fi privită chiar ca un „manual de viață”, pentru că descrie, așa cum a spus autoarea, „alchimia secretă prin care o viață devine destin” și prezintă un baiețandru de doar 22 de ani care, abia când învățase ce înseamnă să fii rege, a fost deposedat de acest rol. După ce a povestit puțin despre cum s-a documentat pentru scrirea aceastei cărți, autoarea a mărturisit că a avut ocazia să „descopere în acest om o extraordinară forță sufletească, un model de desăvârșire […]spirituală”. Nu știu foarte multe despre viața Regelui Mihai I și am realizat că e păcat; „istoria noastră ne privește”, după cum a spus Lidia Bodea, dar a fost impresionat să aflu că, deși, din exterior, a fi rege pare un lucru de vis, iar să trăiești într-un castel, înconjurat de oameni de viță nobilă pare un lucru la care fiecare dintre noi s-a gândit măcar o dată în viață, regele a avut parte, totuși, de o copilărie nefericită.

Lasă un răspuns

